Overleven door online innoveren – de macht van Digital, Mobile en Social

A-New-Management-Innovation

Directies worstelen vandaag de dag met de nieuwste online trends. McKinsey schetste eerder dit jaar al de tekortkoming van kennis bij huidige CEO’s over de impact van online. Begrijpen ze werkelijk de impact van de nieuwe technologieën op hun huidige business? Hoe innoveer ik mijn bedrijf tijdens deze continue verandering van technologieën? Investeer ik in een App, een content marketing strategie of een ‘responsive’ website? Innovatie anno 2013 gaat al lang niet meer over de zolderkamer, over investeren in een diepgaand boekenonderzoek of het gewoon “doen”. De statements die je hoort van ‘succesvolle’ ondernemers zijn slechts motiverend en enthousiasmerend te noemen. Maar drijven ze ook innovatie?

Brede blik op innovatie
Innovatie zit hem in de kern meer in het vernieuwen en verbeteren van bestaande processen. Wie echt een ‘leap forward’ wil maken, kan zich niet meer veroorloven alleen naar zijn eigen bedrijfstak te kijken. ‘Sectoroverschrijdend’ denken (zo schrijft het FD) biedt een uitweg uit de crisis. Wat is de impact van de efficiëntere zorg, automatisering en groene energie op mijn business?Maar met alleen sectoroverschrijdend ‘denken’ kom je er niet.

Wil je met echt innovatieve oplossingen komen, dan is allereerst een goed begrip van zoveel mogelijk technologische ontwikkelingen vereist. Met deze nieuwe blik op je organisatie kun je kijken en bedenken hoe je deze technologieën integraal onderdeel maakt van je bedrijfstrategie. Het liefst met zoveel mogelijk sectoroverschrijdende kennis in je achterzak. Alleen dan kan je tussen de snel opeenvolgende trends de benodigde, zinvolle en noodzakelijke veranderingen zien. Met als resultaat een zo ‘duurzaam’ mogelijke richting voor je bedrijf.

Waar begin je?
Bij Applified zoeken we naar een goede balans tussen strategie en executie. We doen kennis op in verschillende sectoren en creëren teams van professionals met verschillende achtergronden. Met deze kennis ondersteunen wij bedrijven in hun innovatieproces. Wij denken vanuit de driehoek (Digital, Mobile en Social). De kracht van een goede online strategie zit hem niet in een benadering vanuit ieder van deze drie poten afzonderlijk, maar in het midden van de driehoek. Het strategisch benaderen van online en vervolgens het zo optimaal mogelijk operationeel inzetten van Digitale, Mobiele en Sociale Media toepassingen. Om zo effectief waarde toe te voegen aan een bedrijf.

Hiermee onderscheiden wij ons t.o.v. strategiekantoren die niet uitvoeren, marketingbureaus die niet strategisch meedenken en internetbureaus die zich sec focussen op het ontwikkelen van de gevraagde oplossingen. Is online al een integraal onderdeel van de strategie van jouw bedrijf?

-Marco Wijnakker

No comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>